۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

دریادار تنگسیری:

جزیره خارگ نماد حماسه و مقاومت در خلیج فارس است

جزیره خارگ نماد حماسه و مقاومت در خلیج فارس است

بوشهر - خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جزیره خارگ نماد حماسه و مقاومت در خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار علیرضا تنگسیری بعدازظهر در آئین تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور دریایی خلیج فارس اظهار داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد بسیار زیادی در این اردوها با ارزش های دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

وی جزیره خارگ را نماد حماسه و مقاومت در خلیج فارس دانست و افزود: اغلب نفت کشور از جزیره خارگ صادر می‌شود و این جزیره گلوگاه اقتصادی کشور و نماد حماسه و مقاومت است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تاکید کرد: انتقال حماسه‌های دفاع مقدس به نسل‌های فعلی و آتی یک تکلیف است و باید از تمام ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم و هیچ‌گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه دلاورمردان نظامی و نفتی جزیره خارگ  در زمان جنگ تحمیلی دین خودشان را به این نظام و انقلاب ادا کردند، بیان داشت: باید این رشادت‌ها به خوبی منتقل شود که اردوهای راهیان نور نقش مهمی در این زمینه دارند.

لزوم درک اهمیت خلیج فارس و جزایر آن و جانفشانی‌های صورت گرفته

دریادار تنگستانی افزود: مردم استان بوشهر در برهه‌های مختلف کارهای بسیار بزرگی را به ویژه در مقابله با اتعمار و استکبار داشته‌اند و نبرد دلیران تنگستان با متجاوزان انگلیسی و نبرد با صدام در جبهه های جنوب و خلیج فارس از این افتخارات است.

وی به اهمیت بالای منطقه خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: حضور پرتقالی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس در حالی که سختی‌های زیادی نیز برای آنها دارد، بیانگر اهمیت بسیار بالای این منطقه است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بر لزوم درک اهمیت خلیج فارس و جزایر آن با این همه جانفشانی که برای حراست از آن صورت گرفته، گفت: باید زمینه حضور نسل جدید در قالب اردوهای راهیان نور فراهم شود و رشادت‌های رزمندگان تبیین شود.

کد خبر 2282879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha